Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01 13:39 - Сътрудничество между бизнеса и спорта и инициативи на бизнеса
Автор: razrabotkite Категория: Бизнес   
Прочетен: 80 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 08.01 13:45


Световната икономическа криза повлия и ще  продължава да оказва влиние  и в бъдеще на спорта  като цяло.За да може това влияние да не засилва и спорта да продължи своето развитие , той влиза и в неизменна връзка с бизнеса .

Спортът е динамичен и бързо разрастващ се сектор с недостатъчно оценено макроикономи-ческо въздействие, който може да допринесе за

постигането на в световен мащаб на  целите  за растеж и създаване на работни места. Той може да бъде средство за местно и регионално развитие, възстановяване на урбанизираните територии или развитие на селските региони. Спортът има допирни точки с туризма и може да стимулира модернизацията на инфраструктурата и възникването на нови партньорства за финансиране на спортни и развлекателни обекти.

Въпреки че като цяло липсват солидни и сравними данни за икономическата тежест на спорта, значението му се потвърждава от изследваниятаи анализите на националните сметки, икономическия аспект на мащабни спортни събития,както и разходите, свързани с физическото

бездействие, включително за застаряващото население. Едно изследване, представено от МБМД   през 2009г. показа, че спортът в по-широк смисъл е създал добавена стойност  над от 150 000 евро през 2009 г. и то само в нашата държава . Все по-голяма част от икономическата стойност на спорта е свързана с правата на интелектуална собственост. В този все по-глобализиращ се и динамичен сектор ефективното прилагане на правата на интелектуална собственост по целия свят се превръща в съществена част от стабил-ността на спортната икономика. Независимо от цялостното икономическо значение на спорта, по-голямата част от спортните дейности се провеждат в структури с идеална цел и много от тях са зависими от обществената подкрепа за осигуряване достъпа да спортните дейности за всички граждани

Оказва се,  също така , че организирането на собствени спортни събития навлиза в живота на все повече компании и финансови институции и се превръща в отличен инструмент за бизнес, реклама, маркетинг и управление на човешки ресурси. Пример можем да дадем и с един най-големите Световни застрахователни Компания - Allianz Grup .

 През миналата година за пореден  пореден път на кортовете на Тенис клуб "Левски-София" от 13 до 19 септември се проведе небезисвестният турнир по тенис "Allianz Cup".  Като един от успяващите фактори на популяризиране на турнира  немският застраховател Алианц заложи на увеличеният от  преди две години награден фонд от $25 000 на $100 000, което  без съмнение привлича все по-силни състезателки от световната ранг листа.

Началото на турнира е поставено на 18 септември 1991 г. с награден фонд от 25 000 щатски долара. Шампионка е 17-годишната холандка Моник Кине. Престижното състезание става поле за изява и на много български състезателки. През 1993 г. Светлана Кривенчева стига до финала в двубой с белгийската тенисистка Куртоа. През 1997 г. Павлина Стоянова дублира постижението на Кривенчева, губейки от испанката Алказар. На следващата година Десислава Топалова за първи път оставя купата на Алианц България у нас. През 2000 г. Антоанета Панджерова също печели Алианц Къп. Още три пъти български тенисистки стигат до финала, но остават на втора позиция: Любомира Бачева (1999 г.), Десислава Топалова (2002 г.) и Цветана Пиронкова през 2008 г. Сред големите имена в тениса, участвали в турнира, е рускинята Анастасия Мискина, шампионка от „Ролан Гарос" и достигнала до №2 в света. Тя е водач в схемата през 1999 година, но отпада на четвъртфинал. Други звездни имена са шампионките от първите години на турнира - Куртоа(Белгия) и Зардо(Швейцария). Участнички в него са били още: Пати Шнидер, Вера Душевина, Нурия Лагостера, Руксандра Драгомир, Сорана Кърстя, Андреа Петкович, Петра Квитова, Йелена Докич, Александра Дюлгеру, Татяна Гарбин.и др.

Полуфиналистката в "Allianz Cup" Цветана Пиронкова достигна тази година до полуфинала на турнира "Уимбълдън". Това безспорно е исторически връх за родния тенис и красноречиво доказателство за потенциала, притежаван от България в този елитен спорт. Пиронкова дебютира в турнира през 2002 г., не навършила 15 годишна възраст. Тогава тя успява да преодолее квалификациите и стига до втория кръг. Най-добрата българска тенисистка е с отлични спомени от турнира и до момента е изиграла в различните му издания общо 22 срещи, печелейки 16 от тях.

 

През  миналта 2010 година с Алианц България бе свързано още едно радостно събитие за българския тенис. На проведената от 15 до 18 юли т.г. в Будапеща шеста поредна Олимпиада на Allianz с участието на служители на компанията от цял свят, българската представителка Радослава Топалова, служител на Алианц Банк, завоюва златен медал по тенис, а Алианц България се класира на 14-о място, като остави след себе си отборите на Великобритания, Белгия, Канада, Китай, Индонезия, Мексико, Румъния, Прортугалия и др.

Алианц България е избрал Тенис клуб "Левски-София" за свой партньор, не само защото "Левски - София" е с най-дълги традиции в този спорт, но и поради каленото в трудности и изпитания приятелство, изградило се през годините. Нека отбележим, че две неща са останали непроменени от началото: мястото на провеждането на турнира – Тенис клуб "Левски- София" и директорът на турнира – г-н Димитър Войнов.

За Алианц България като социално отговорна финансова институция спортът остава нещо много важно и дългосрочно. Групата традиционно подпомага и други спортове като футбол, голф, мотокрос, конен спорт, тенис на маса и др. На 13 октомври за участие във Втория международен футболен лагер в Мюнхен ще заминат трима български младежи. В рамките на пет дни 42 млади хора от десет държави (Индия, Хърватска, Бразилия, Полша, България, Германия, Хонгконг, Холандия, Русия и Южна Корея) ще се докоснат до магията на футбола в дома на гранда ФК Байерн Мюнхен – стадион Алианц Арена.

Подобни състезания са залегнали и във фирмената стратегия на българските подразделения на хранителните вериги McDonald и KFС, компанията за куриерски услуги DHL, финансови институции като Райфайзенбанк, Дрезднербанк, „Сосиете женерал“, одиторската компания „ПрайсуотърхаусКупърс“ и др.

Участието в събития с колективни спортове или групово класиране може да бъде използвано като стратегия за изграждане на лоялност към компанията тогава, когато служителите се чувстват горди да принадлежат към фирма, която от своя страна уважава техните интереси и качества извън работното място и подкрепя изявите им. Например това, което отличаваше ски отбора на ЗК „Дженерали “ от останалите тимове по време на купа „Боровец  2007“, бе еднаквият фирмен екип. „Смята се, че това екипно усещане обикновено се предизвиква от някакво по-екстремно преживяване, което сплотява хората и ги кара да се чувстват едно цяло. Тъй като е невъзможно целият персонал на дадено търговско дружество активно да се занимава със спорт, като алтернатива се формират фенклубове, които придружават участниците. Бизнеса , чрез различни благотворителни и обществени инициятиви се опитва освен да задържи , но и да развива своето място в спорта .


   Всички авторски права на дадената статия са запазени и собственост на Екипът на  Razrabotkite / - / съгласно Закона за Авторското Право и сродните му права - чл.1 , чл.2, чл.3 /
Копирането или включването на тази или друга статия във друг сайт , вестник , или медия без знанието на Екипът на  Razrabotkite  е забранено , съгласно закона за Авторското право и Сродните му права.

 




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: razrabotkite
Категория: Бизнес
Прочетен: 911188
Постинги: 295
Коментари: 40
Гласове: 120