Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01 13:43 - Медиите и спорта
Автор: razrabotkite Категория: Бизнес   
Прочетен: 43 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 08.01 13:46


Медиите са тези които се стремят да засилят от една страна активното участие на младите хора в решенията и действията на местно и регионално ниво свързамо със спорта  .

Европейската харта за участие на младите хора в развитиетно на политиката на общините и регионите и не малко дискутирана от Медиите тема.

Участието и се обуслава от това -  активното гражданство да изразява свободно своето мнение да има то правото, средствата, пространството и възможността да повлияе върху стратегията за спорт залегнала в даденият регион .

Нещо повече , радостен е факта , че дори на Четвъртият Медиен Панаир през 2009 г провел се в гр. София едни от основните дисусии през вторият му ден са била посветени на е повече от радостен ,това показва , че както ролята , така и вниманието на медиите към спорта продължава да нараства. В  първата  дискусията „Спортна журналистика“ участниците – водещи спортни журналисти, са обърнали внимание на   развитието на спорта и отразяването му в медиите през последните 20 години.а , във втората на  социалната  дискусия, носеща  името „Спортът за един по-добър свят“.

Отношенията на спорта и медиите могат да бъдат разгледани и от друга гледна точка - развитието на медиите и инвестициите в комерсиалния спорт.Те бързо изместиха от съзнанието значението на думата като поведение за възстановяване, развитие на психични и физически качества и доставяне на удоволствие като форма на забавление за публиката, в която спортистите са състезатели и се стремят към високите резултати заради високите хонорари. Друг фактор е и парадигмата за състезателния характер на развитието на личността, обществата и икономиките на страните, което възпитава в нагласи за победи и загуби и измества целите на спорта предимно към постигане на финансови резултати. Очакването за победа и постигането на победа безспорно допринасят за постигане на удовлетворение и цялосно позитивно емоционално преживяване. Очакването за загуба и самата загуба носят със себе си психично и фзическо напрежение, неудовлетворение и фрустрация от преживяването. Комерсиалния спорт е в състояние да отнеме и от естетическото развитие на индивида, който практикува даден спорт или от естетическото възприятие и преживяване на зрителя. . Медиите в България все повече разбират силата си в това да внушават нагласи, да изграждат представи, да дават възможности за редовна, за директна комуникация с аудиторията. Независимо от това, че медиите обслужват политически фигури, те успяват да превърнат влиянието си в собствен властови ресурс. Това особено важи за пресата. Има много вестникарски прояви, в които личи стремежът да се разширяват границите на влиянието извън доверието на основата на информационната функция. В известна степен пресата е възприемана от трите власти като реална заплаха. Неправилното разбиране на властта е причината политици и журналисти да се държат като съперници. Държавната администрация затруднява контактите на репортерите със свои служители, отказва интервюта, изявления, ограничава достъпа им до информация. Вестниците отвръщат с неблагосклонност при представянето и коментирането на информацията за дейността на управляващите. Инвестирането в медии у нас е рисково за малкия рекламен пазар. На медиите се гледа като на средство за изграждане на имидж и оръжие срещу конкуренцията. Но има и такива, които тръгнаха с нагласа за забогатяване, а големият капитал в България никога не е бил независим от политиката. Медиите се финансираха и заради пропагандните услуги на партиите. И колкото по-близо има избори, толкова по-голяма става нуждата от влияние на големи партии в обществото. Резултатът от изборите зависи от влиянието върху пресата, радиото и телевизията. Медиите безспорно в една или друга степен оказват своето въздействие върху общественото мнение според възгледите и целите на техните притежатели, както и според вкусовете и възможностите на професионалните и творческите екипи. Настъпващите обрати и неочакваните събития в общественото битие обаче провокират журналистите да реагират мигновено и да вземат нестандартни решения, с което те преодоляват понякога упражнявания върху тях контрол и дори отстояват собствени позиции. Властта на медиаелита и на институциите, в които всеки един представител на този елит работи, са различни елементи на понятието “четвърта власт”. Властта на медиаелита като личност на журналиста, като творец в новата ситуация на информационна свобода за пряко общуване се увеличава, но силата на институцията като масиран контрол нараства. Въпреки че при проспериращите информационни технологии Internet Worldnet нито една институция не е в състояние да упражни тотален контрол върху своите сътрудници. Личната морална и професионална отговорност се оказва единственият критерий, който би възпрял потока от открита или полуприкрита дезинформация, от манипулирани данни и тенденциозни внушения. Осмислянето на социалната роля на журналиста е също важен елемент от възможностите му за въздействие върху информацията, която предава. Съзнанието за собствената си роля той осъществява най-често като обективен регистратор и безпристрастен транслатор на факти. Но тази роля може да бъде още на субективен интерпретатор, външен наблюдател, съучастник в събитие, автор на събитие или инициатор. При всички тези роли на социален актьор, с различна степен на социална активност в събитието, което интерпретира или за което е призван да информира обществеността, журналистът, представител на елита в качеството си на личност, може да деформира или преведе на собствения си език информационното послание, т. е. да упражни информационната си власт над него. По същия начин, независимо от избраната роля, журналистът като представител на медийната институция властва над информацията със своите специфични възможности. Ролята на медиите в конфликтния свят не може да се определи еднопосочно, тя е в зависимост от редица фактори, от създалото се положение, от свободата, с която разполагат медиите и множество други. Властта на медиите се разкрива при тематизирането на човекоправни и религиозни въпроси, при политически фигури и въпроса за насилието и конфликта. Създадени и поддържани образи и теми се поднасят целенасочено и дотолкова трайно на индивидуалното и общественото съзнание, доколкото предизвикват желаните реакции – приемането или отхвърлянето на образите и темите, според целта. Оттук - на влиянието на медиите се приписва увеличаването на социално недоволство, но и на социална задоволеност. На религиозна толерантност, но и на сегрегационизъм и ксенофобия. Добиване на политическо съзнание и култура и минимализирането им в общественото съзнание. Отделната медия, редакционната й цел и политика решават коя от двете посоки ще поеме влиянието им при определен конфликт. Ролята на медиите в случая е разнообразна, тя не е зависима от даден фактор, а се колебае между свободата, с която разполагат медиите, зависи от предоставените правомощия, от личната способност на журналистите да действат обективно и безпристрастно. В условията на пазарно стопанство медиите трябва да имат много добре преценена и точна рекламна политика, тъй като тя им осигурява самостоятелно съществуване и независимост. Подходящото набиране на реклами е важен проблем както за частните, така и за обществено-правните медии. Затова и търговското изследване на публиката е важен въпрос. Политиците в предизборния период трябва да определят в кои точно медии и по какъв начин да се рекламират, за да постигнат търсения ефект. Въпреки това медиите в България умело се справят (в съществуващата ситуация) със задачата си все по-активно да налагат дневния ред на обществото. Така всички ние добиваме представа за най-актуалните проблеми в ежедневието на държавата и света като цяло. Също така чрез развитието на масмедиите и тяхната характерна политика ние ставаме част от света, самоизграждаме се като личности и чрез подаваната ни по професионален начин информация можем да комуникираме разумно и да реагираме адекватно към проблемите на нашето общество.

Въпросите, свързани с взаимоотношенията между спорния сектор и спортните медии (по-конкретно телевизията) придобиха изключително значение, тъй като телевизионните права са основен източник

на доходи за професионалния спорт в Европа.

Извода който можем да си направим за ролята на т. нар  Четвърта Власт , е че ,  въпреки, многобройните  „” изкуствено създадени „ от нея скандали в областта на спорта , преследващи облагодетелстването им  като цяло, Медиите се стремят да попъляризират кактоа самият спорт , така и идеята за това колко в важен той за Човешкото съществуване .

 

 


   Всички авторски права на дадената статия са запазени и собственост на Екипът на  Razrabotkite / - / съгласно Закона за Авторското Право и сродните му права - чл.1 , чл.2, чл.3 /
Копирането или включването на тази или друга статия във друг сайт , вестник , или медия без знанието на Екипът на  Razrabotkite  е забранено , съгласно закона за Авторското право и Сродните му права.

 

 

 

 



Тагове:   спорт,   медии,


Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: razrabotkite
Категория: Бизнес
Прочетен: 911214
Постинги: 295
Коментари: 40
Гласове: 120