Постинг
17.11.2006 08:51 -
Живот на кредит
Автор: razrabotkite
Категория: Технологии
Прочетен: 2748 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 17.11.2006 08:54
Прочетен: 2748 Коментари: 1 Гласове:
0
Последна промяна: 17.11.2006 08:54
Настоящото изследване свързано логически с представената по- горе тема има за цел да разгледа един много важен аспект от икономиката на страната - кредитирането. Кредита се превръща в един много вабен фактор , който до голяма степен влияе на икономиката на страната ни и има пряко отношение към предстоящето влизане на България в Европейският съюз. Икономиката на страната диктува и както факторите на развитие на бизнеса така и жизнените показатели на населението живеещо в страната. Посредством тези фактори и показатели , възникват и съответно предпоставки които в дадена степен се влиаят от тях и по еднозначен начин контрастират върху брутния вътрешен продукт на България както и нуждите от потребление на населението. Задачите които представя дадената тема са
1. Да представи деиствителното състояние на кредитирането в България
2. Увеличаването на кредитирането за различни цели
3. Положителните и отрижателни страни на дадената тема
4. Извод съпоставка на дадената тема.
Понятието "Живот на кредит" може би се превърна в деиствителност през последните няколко години в България. Ако разгледаме внимателно статистическите данни през последните пет години ше забележим действителното увеличаване на кредита като налагаща се основна единица определяща и до голяма степен икономиката на страната/ Приложение 1/
Спираики се конкретно и върхун анализа на дадените данни като цяло можем да обобщим , че докато през 1998г/ условията за вземане на кредит за автомобил например или за развитие на малкия Бизнес бяха "доста трудни" то вече през 2005г. кредит мобе да вземе всеки и то за почти всичко . От една страна това е в помощ на нарастващите нужди на населението , на развитието на малкия и среден бизнес , но също така и нарастващите лихви по тези кредити , нарастващият обем предлагани финансови средства от съответните институции / банки/ предлагащи нови и нови условия за кредитиране посредством които се изгеажда тка наречената бариерата създадена от Светожната Банка целяща да ограничи в някаква степен кредитирането. Тази съвсем реална бариера се изгражда посредством БНБ, която увеличаване лихвите и лихвените проценти на съответните институции даващи кредит , за да може да се избегне влияние на това кредитиране върху нарастващта инфлация в страната.
Това изследването има и за цел да покаже или по - точно казано да отрази мнението на различните хора по въпроса за кредитирането . За тази цел сме подбрали различни хора групирайки ги в няколко групи споредм техният статут и положение в обществото , като сме ги запознали с обсъжданата тема и сме отразили тяхното мнение посредством Анкета /Приложение -2 /Посредством отговорите на създадената анкета можем съвсем точно да измерим иемпиричните индикатори на дадената тема.Групите от хора които участваха в анкетното проучване сме подбрали не случайно те са :
1. Бизнесмени и хора с нарастващо влияние в сверата на икономиката
- Емил Русев- един от основните съдружници в хотелски комплекс
- Йото Йотов - собственик на изд. къща ""ЯСПИС ""
- Георги Петров - собственик на магазини за кафе и кафене
- Иво Жеков - собственик на верига магазини
- Мимо Камчев-един от основните съдружници в известна столична Дискотека ""
2. Студенти
- Михаил Петров / студент в СУ
- Росен Миналев/ студент в СУ
Десислав Стоилов/ студент в УНСС
3. Пенсионери
- Стойка Калева - 60г
Мика Дякова 63г
Георги Килчев 75г
4. Работници
Петър Дилов- банков служител
Надка Кирова- застраховател
Роси Михова чистачка
Страхил Мотев- продавач
Пенчо Хилов- компютърен специалист.
5.Работодатели
Капка Пиналска - спец. отдел
Ваня Димитрова - спец.отдел
Гергана Петрова - директор
Милен Петров- управител
Тези пет групи участвали в проучването отразяват мнението на различните слоеве на обществото . Към първата група от хора отговорили на анкетата , можем да добавим , че повечето от тах имат по един или повече кредити с които са успели да пробият в бизнеса / например г- н Георги Петров е отворил първият си магазин благодарение на изтеглен от него кредит / най 0общо казано групата на Бизнесмените е успяло да постигне финансовата си стабилност и да се реализира посредством кредита. Втората група обхващаща по -бедните слоеве на обществото студентите от своя страна по -малко разчитат на кредита като начин на финансова независимост , те най - вече постигат тази независимост посредством започване на работа или разчитайки на доходи от родителите си/ според г-н Росен Миналев условията за студентдски креди са неизгодни и той лично бил взел кредит единствено ако е свързан с заминаване на бригада/Третата група тази на пенсионерите в последните няколко години разчитат до голяма степен на кредита като начин на оцеляване /г-жа Стойка Калева казва че кридита и е дал спокойствие за да покрива сметките си за парно през отоплителният сезон и лихвите по този кредит не са високи/Групата на работниците също разчита до голяма степен на кредита като възможност за придобиване на собствен автомобил или жилище/г-н Петър Дилов изтегля кредит за да закупи собствено жилище/. Петата група от инкетираните също има положително отношение към дадената тема / г-н Милен Петров закупува нов автомобил благодарение също на получен кредит / Систематизираики и анализирайки представените резултати досега можем да направим заключението че кредита е помогнал на почти всички тези хора / Приложение -3/-*/посочените личности в изследването са съвсем реални и отговарящи на съответните длъжности по начина им на представяне/. Освен всичко друго той стимулира и развива бизнеса а посредством това повишава и икономическият стандарт и възмобности на хората. Да но това е само едната страна на залегнала тема а сега нека представим и другата:
- *с увеличаванетио на отпусканите кредитите се увеличават постепенно и лихвите по тях
-* нараства броят на финансовите задължения на населението
-* получава се крах в икономиката посредством появилото се понятие кредитен милионер - неизплащащи дълговете по своите кредити
-* санкции от Световната банка заради неконтролируемото даване на кредити.
Като обощим и всички тези отрицателни фактори стигаме до заключението че не са малко и "лошите" страни на понятието кредит, въпреки , че те не се възприемат от обикновения човек , който изхожда от своята гледна точка и нужди. Не без основание можем да твърдим ,че в днешно време кредитите са нараснали немоверно много и се предлагат кредите за абсолютно всичко. Точн о тук се получава още един парадок с , когато човек не може да преосмисли в действителност как , кога и колко време ше погасява своят кредит.
В заключение на дадената тема и разглежданото изследване може да подчертаем . че в условията на увеличено кредитиране нараства броят на бизнеса и се повишава покупателната способност на неселениети както и жизненият му стандарт-. но от друга страна появяването на понятия като кредитен милионер спомагат за увеличаване на инфлацията. Поради тези две страни на дадената тема неможем да стигнем до нейн еднозначен извод ,а разглеждаме и представяме и изследваме и двете и страни . за да можем да намалим представяйки пред обществото това изследване отрицателните черти на понятието кредит.
АНКЕТНА БЛАНКА /Приложение -2/
1.Взимали ли сте кредит досега ?
а/ да
б/ не
2. За какво точно сте използвали взетият от вас кредит ?
а/ за покупка на кола
б/ за покупка ма жилище
в/ за покупка на ел. Уреди
г/ други цели
3. Лесно ли получихте вашият кредит ?
а/ да
б/ не/
в/ сравнително лесно
г / имах голями трудносто докато получа този кредит
д/ други отговори
4. Колко кредите имате досега ?
а/ 1
б/2
в/ 3
г/ повече от три
5. Помогна ли ви взетият от вас кредит?
а/ да
б/не
в/ не особено
г/ може да се каже
д/ друг отговор
6. Изгодни ли си условията при които получихте кредит ?
а/да
б/ не
в/ друг отговор
7.Бихте ли взели пак кредит ?
а/ да
б/ не
в/ зависи от условията
г/ не знам
д/ друг отговор
Всички авторски права на дадената статия са запазени и собственост на Екипът на Razrabotkite / - / съгласно Закона за Авторското Право и сродните му права - чл.1 , чл.2, чл.3 /
Копирането или включването на тази или друга статия във друг сайт , вестник , или медия без знанието на Екипът на Razrabotkite е забранено , съгласно закона за Авторското право и Сродните му права
1. Да представи деиствителното състояние на кредитирането в България
2. Увеличаването на кредитирането за различни цели
3. Положителните и отрижателни страни на дадената тема
4. Извод съпоставка на дадената тема.
Понятието "Живот на кредит" може би се превърна в деиствителност през последните няколко години в България. Ако разгледаме внимателно статистическите данни през последните пет години ше забележим действителното увеличаване на кредита като налагаща се основна единица определяща и до голяма степен икономиката на страната/ Приложение 1/
Спираики се конкретно и върхун анализа на дадените данни като цяло можем да обобщим , че докато през 1998г/ условията за вземане на кредит за автомобил например или за развитие на малкия Бизнес бяха "доста трудни" то вече през 2005г. кредит мобе да вземе всеки и то за почти всичко . От една страна това е в помощ на нарастващите нужди на населението , на развитието на малкия и среден бизнес , но също така и нарастващите лихви по тези кредити , нарастващият обем предлагани финансови средства от съответните институции / банки/ предлагащи нови и нови условия за кредитиране посредством които се изгеажда тка наречената бариерата създадена от Светожната Банка целяща да ограничи в някаква степен кредитирането. Тази съвсем реална бариера се изгражда посредством БНБ, която увеличаване лихвите и лихвените проценти на съответните институции даващи кредит , за да може да се избегне влияние на това кредитиране върху нарастващта инфлация в страната.
Това изследването има и за цел да покаже или по - точно казано да отрази мнението на различните хора по въпроса за кредитирането . За тази цел сме подбрали различни хора групирайки ги в няколко групи споредм техният статут и положение в обществото , като сме ги запознали с обсъжданата тема и сме отразили тяхното мнение посредством Анкета /Приложение -2 /Посредством отговорите на създадената анкета можем съвсем точно да измерим иемпиричните индикатори на дадената тема.Групите от хора които участваха в анкетното проучване сме подбрали не случайно те са :
1. Бизнесмени и хора с нарастващо влияние в сверата на икономиката
- Емил Русев- един от основните съдружници в хотелски комплекс
- Йото Йотов - собственик на изд. къща ""ЯСПИС ""
- Георги Петров - собственик на магазини за кафе и кафене
- Иво Жеков - собственик на верига магазини
- Мимо Камчев-един от основните съдружници в известна столична Дискотека ""
2. Студенти
- Михаил Петров / студент в СУ
- Росен Миналев/ студент в СУ
Десислав Стоилов/ студент в УНСС
3. Пенсионери
- Стойка Калева - 60г
Мика Дякова 63г
Георги Килчев 75г
4. Работници
Петър Дилов- банков служител
Надка Кирова- застраховател
Роси Михова чистачка
Страхил Мотев- продавач
Пенчо Хилов- компютърен специалист.
5.Работодатели
Капка Пиналска - спец. отдел
Ваня Димитрова - спец.отдел
Гергана Петрова - директор
Милен Петров- управител
Тези пет групи участвали в проучването отразяват мнението на различните слоеве на обществото . Към първата група от хора отговорили на анкетата , можем да добавим , че повечето от тах имат по един или повече кредити с които са успели да пробият в бизнеса / например г- н Георги Петров е отворил първият си магазин благодарение на изтеглен от него кредит / най 0общо казано групата на Бизнесмените е успяло да постигне финансовата си стабилност и да се реализира посредством кредита. Втората група обхващаща по -бедните слоеве на обществото студентите от своя страна по -малко разчитат на кредита като начин на финансова независимост , те най - вече постигат тази независимост посредством започване на работа или разчитайки на доходи от родителите си/ според г-н Росен Миналев условията за студентдски креди са неизгодни и той лично бил взел кредит единствено ако е свързан с заминаване на бригада/Третата група тази на пенсионерите в последните няколко години разчитат до голяма степен на кредита като начин на оцеляване /г-жа Стойка Калева казва че кридита и е дал спокойствие за да покрива сметките си за парно през отоплителният сезон и лихвите по този кредит не са високи/Групата на работниците също разчита до голяма степен на кредита като възможност за придобиване на собствен автомобил или жилище/г-н Петър Дилов изтегля кредит за да закупи собствено жилище/. Петата група от инкетираните също има положително отношение към дадената тема / г-н Милен Петров закупува нов автомобил благодарение също на получен кредит / Систематизираики и анализирайки представените резултати досега можем да направим заключението че кредита е помогнал на почти всички тези хора / Приложение -3/-*/посочените личности в изследването са съвсем реални и отговарящи на съответните длъжности по начина им на представяне/. Освен всичко друго той стимулира и развива бизнеса а посредством това повишава и икономическият стандарт и възмобности на хората. Да но това е само едната страна на залегнала тема а сега нека представим и другата:
- *с увеличаванетио на отпусканите кредитите се увеличават постепенно и лихвите по тях
-* нараства броят на финансовите задължения на населението
-* получава се крах в икономиката посредством появилото се понятие кредитен милионер - неизплащащи дълговете по своите кредити
-* санкции от Световната банка заради неконтролируемото даване на кредити.
Като обощим и всички тези отрицателни фактори стигаме до заключението че не са малко и "лошите" страни на понятието кредит, въпреки , че те не се възприемат от обикновения човек , който изхожда от своята гледна точка и нужди. Не без основание можем да твърдим ,че в днешно време кредитите са нараснали немоверно много и се предлагат кредите за абсолютно всичко. Точн о тук се получава още един парадок с , когато човек не може да преосмисли в действителност как , кога и колко време ше погасява своят кредит.
В заключение на дадената тема и разглежданото изследване може да подчертаем . че в условията на увеличено кредитиране нараства броят на бизнеса и се повишава покупателната способност на неселениети както и жизненият му стандарт-. но от друга страна появяването на понятия като кредитен милионер спомагат за увеличаване на инфлацията. Поради тези две страни на дадената тема неможем да стигнем до нейн еднозначен извод ,а разглеждаме и представяме и изследваме и двете и страни . за да можем да намалим представяйки пред обществото това изследване отрицателните черти на понятието кредит.
АНКЕТНА БЛАНКА /Приложение -2/
1.Взимали ли сте кредит досега ?
а/ да
б/ не
2. За какво точно сте използвали взетият от вас кредит ?
а/ за покупка на кола
б/ за покупка ма жилище
в/ за покупка на ел. Уреди
г/ други цели
3. Лесно ли получихте вашият кредит ?
а/ да
б/ не/
в/ сравнително лесно
г / имах голями трудносто докато получа този кредит
д/ други отговори
4. Колко кредите имате досега ?
а/ 1
б/2
в/ 3
г/ повече от три
5. Помогна ли ви взетият от вас кредит?
а/ да
б/не
в/ не особено
г/ може да се каже
д/ друг отговор
6. Изгодни ли си условията при които получихте кредит ?
а/да
б/ не
в/ друг отговор
7.Бихте ли взели пак кредит ?
а/ да
б/ не
в/ зависи от условията
г/ не знам
д/ друг отговор
Всички авторски права на дадената статия са запазени и собственост на Екипът на Razrabotkite / - / съгласно Закона за Авторското Право и сродните му права - чл.1 , чл.2, чл.3 /
Копирането или включването на тази или друга статия във друг сайт , вестник , или медия без знанието на Екипът на Razrabotkite е забранено , съгласно закона за Авторското право и Сродните му права
Следващ постинг
Предишен постинг
Търсене
За този блог
Гласове: 120
Блогрол