Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2011 20:23 - Маркетингов микс и компоненти на маркетинговата среда
Автор: razrabotkite Категория: Бизнес   
Прочетен: 2505 Коментари: 2 Гласове:
0



 Маркетингът в пазарно ориентираната икономика е първостепенна дейност - немислимо е да се произвежда, без да се държи сметка на потреблението на продукцията. “Маркетингът е изкуство да се прави пазарна политика от предприятията. Да се предлагат стоки и услуги, ориентирани към потребностите, социалната среда и конкурентната ситуация” (Angern O., 1987) От тази гледна точка маркетингът се разглежда като специализирана дейност за гъвкаво приспособяване на производството към интересите на купувача. Пазарът се третира като динамично образувание, а предприятието - като елемент от пазара.

Маркетингът включва “разработката на продукта, ценообразуването, дистрибуцията, промоцията” (Pride W., O.Ferrell, 1994 ) и фокусира върху стоки, услуги, идеи.

Маркетинговата система функционира преди всичко като информационно-комуникационна между производственото предприятие и пазара, на който то пласира своята продукция. Това означава, че трябва да се знае, какво точно се търси, какво се предлага и какви са собствените възможности за купуване и продаване. Кои са потенциалните конкуренти и какви са техните възможности. Как се осъществява рекламата и публичността, доколко и тук се използват собствени възможности или се прибягва до услугите на специализирани агенции за маркетинг и реклама. И тъй като пазарната ситуация непрекъснато се променя, се налага перманентно извършване на проучвания. Разпространена практика при покупка на елитни спортисти е да се извършват спрямо тях пробни тестирания и медицински прегледи, за да се установи действителната годност преди подписване на официалния договор за трансфер. В това отношение би могло да се търси известна аналогия с т.нар. пробни продажби, но все пак има различие и то произтича от факта, че производството на елитни спортисти не е еднократен акт, а продължителен, многогодишен процес. Следователно не може да се говори за производство на пробни серии, както е в стопанската област.

По-мобилна е маркетинговата ситуация при спортните услуги, доколкото въвеждането на изменения в предлагането им е възможно да бъде извършено за кратко време. Причината за този факт се корени в наличието на интереси, потребности и мотивация в потенциалните купувачи на спортни услуги, както е при потребителите въобще на индустриална продукция. Тук стопанския и спортния маркетинг имат обща парично-следствена област и следователно сходни и подходи към привличането на клиенти (приложение 1, 2).

 

Приложение 1 - Механизъм на маркетингово проучване относно необходимостта от спортни услуги и използване на резултатите от него

image

 

 

 

 



Тагове:   маркетинг,


Гласувай:
0



1. wisperhunter - Това сега го уча :Д
19.11.2011 20:27
Това сега го уча :Д
цитирай
2. razrabotkite - :)
19.11.2011 20:29
дано ви е интересно
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: razrabotkite
Категория: Бизнес
Прочетен: 901543
Постинги: 230
Коментари: 36
Гласове: 105