Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.06.2010 19:44 - Застрахователният пазар в България по застраховка Каско
Автор: razrabotkite Категория: Бизнес   
Прочетен: 3083 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 03.06.2010 19:45


 

Автомобилното застраховане e една от услугите, ползващи се с най-голяма популярност сред клиентите на застрахователните компании. Сериозни като суми обаче са и платените щети по нея. Причина е в наличието на застрахователни измами, най-вече поради липсата на обмен на информация за сключените полици в бранша. Подобен проблем банките решиха с изграждането на единен кредитен регистър, в който всички попълват информация по установени стандарти и до който имат достъп за справки. Застрахователите правят първите стъпки в тази област с проекта за информационна система “Автомобилно застраховане”. Възприета е идеята за аутсорсинг на изграждането и поддържането й. Отправени са запитвания към 10 водещи ИТ компании, като според плановете проектът се очаква да завърши през следващата година.

 

Разбира се най-  разпространените от автомобилните затраховки са два вида ГО - гражданска отговорност на МПС и застраховка Каско .Различните компании предпиемат множестов стратегии  не само  за да се задържат на застрахователният пазар , но и да завземата по голям дял от него .Каско е термин в транспортното застраховане, т.е. на автомобили, кораби, самолети и други. Той означава корпуса на самото превозно средство - например лекия автомобил без водача и пътниците, кораба без екипажа и пасажерите или товара (каргото), самолета без екипажа и пътниците или каргото. Важно е да се отбележи, че за да се сключи застраховка "Каско" съществува презумпцията, че превозното средство е в изправно състояние, съгласно законовите изисквания - например Закона за движение по улиците и пътищата, Кодекса за търговско мореплаване и други.

Застраховането на моторните превозни средства, наречено още автомобилно застраховане, е водещ бранш в застрахователната дейност на редица застрахователни дружества. Застрахователните рискове, свързани с моторните превозни средства (МПС), могат да се разделят най-общо на три основни групи:

·    Рискови обстоятелства, които са свързани със самите МПС. Към тях се отнасят видът и мощността на МПС, моделът и годината на производство, място на паркиране и други признаци.

·    Рискови обстоятелства свързани с водача на МПС. Към тях спадат възрастта на водача, шофьорска квалификация и правоспособност, пол, професия, служебно положение и фамилно състояние, пътен интензитет, дисциплинираност, скорост на движение, цел и време на пътуване и др.

·        Външни рискови обстоятелства - това са пътната ситуация, географските и климатичните условия. Тези рискови обстоятелства оказват съществено влияние върху пътнотранспортните произшествия (ПТП) и върху изграждането на застрахователните тарифи за МПС. Редица рискови признаци все още не могат да бъдат измерени (рефлекс на водача, радиус на завоите, слабостите във вертикалната и хоризонталната маркировка и т.н.). Затова при изграждането на застрахователните тарифи често пъти се налага да се приемат известни хипотези.

Всяка застрахователна компания се стреми  провежда гъвкава продуктова, ценова и маркетингова политика, съобразена с изскванията на всяка група клиенти. Стреми се да бъде  близо до клиентите, като разширяваме териториалната си структура и обхващаме и по-малките населени места  Да  обезщетява навреме и в точния размер нашите клиенти за претърпените от тях щети.

В сферата на автомобилното застраховане на българскията зстрахователен пазар   дружествата “ДЗИ” АД ;БУЛСТРАД ; АЛИАНЦ  и БУЛ ИНС попадат в графата на "големи риби " , плуващи в океана наречен застраховане поради техния бруто премиен приход за година , който надвишава 97 500 000 лв.

Примерно след приватизацията си дружеството ЗПАД “ ДЗИ  запази водещата си позиция на пазара на  автомобилно застраховане  чиито пазарен дял – п в края на миналата година е 20,26% , а за първото тримесечие на 2008г. – 20,53% . За първото тримесечие компанията реализира 55,7 мил. Премиен приход , което представлява 29,7% ръст спрямо  първите три месеца на 2008г.  Последовател на ДЗИ АД е БУЛСТРАД  с пазарен дял 15,21% и приход в лева за 2007г. в размер на 139 847 624 лв.. Дружеството е лидер в областа на банковото застраховане и предлага широка гама от продукти и услуги , осигуряващи пълна застрахователна защита, както на индивидуални , така и на корпоративни клиенти.В БУЛСТРАД  има по – голям дял на чуждестранни инвестиции, като основен лидер е TBIH (Холандска Холдингова Компания).

   АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ Холдинг безспорно се  нарежда също в челните позиции диктуващи автомобилният пазар в България  . То е с пазарен дял 14,44%. Уставния капитал на дружеството е в размер на 6 010 000 лв. И брутно премиен приход за 2007 г.над  132 737 208 лв.

    Застрахователно дружество БУЛ ИНС АД реализира брутни премиини приходи в размер на 114 326 000 лв. В сравнени е със 100 722 000 лв. През 2007  г., постигнато е увеличение на брутните приходи 13 604 лв. Или 13,51 % . ЗД БУЛ ИНС АД продължава да заема  също челно място на застрахователния пазар в страната .

 

 

 

 

 

Използвана Литература и източници

 

 

 

1.      Статистическо изследване на КФН от 2008 г.

2.      Business Week България ( 21 август 2007 г.)

3.      http:// dzi.bg/

4.      http:// bulstradlife.bg

5.      http:// bulins.com

http:// allianz.bg

6. Вестник "Всеки Дом" - Застраховка “Каско” - лукс или необходимост за вашия автомобил? - автор  Бойчо Каменов
 




Всички авторски права на дадената статия са запазени и собственост на Екипът на  Razrabotkite / - / съгласно Закона за Авторското Право и сродните му права - чл.1 , чл.2, чл.3 /
Копирането или включването на тази или друга статия във друг сайт , вестник , или медия без знанието на Екипът на  Razrabotkite  е забранено , съгласно закона за Авторското право и Сродните му права










Тагове:   България,


Гласувай:
0
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: razrabotkite
Категория: Бизнес
Прочетен: 898932
Постинги: 230
Коментари: 36
Гласове: 105